Lojo stad erbjuder konsumenterna möjlighet till e-faktura och nätfakturering mellan företag i all Lojo stads fakturering.
Konsumentens e-faktura är en faktura som bankerna utvecklat för konsumenternas bruk. Faktureraren skickar fakturan elektroniskt direkt till mottagarens nätbank. Konsumenten ingår avtal om e-faktura med sin egen nätbank och banken förmedlar informationen till faktureraren.
Ett företag som vill ha nätfaktura av Lojo stad ska skicka företagets nätfakturaadress och förmed-lingskod till e-postadressen laskutus(a)lohja.fi eller per brev på adressen Lojo stad/redovisningstjänster, PB 71, 08101 LOJO.
Lojo stads fakturaslag:
Mera information om konsumentens e-faktura får man hos sin egen nätbank och bankens kundservice eller på Internet t.ex. www.e-lasku.info (på finska).
På grund av systemförändringen blir det några små ändringar i beställningar av e-fakturor som görs i webbanken. Det här kräver att kunder förnyar sina beställningar av e-fakturor. Efter vår förändring skickas de första fakturorna som pappersfakturor tills kunden har förnyat sin beställning av e-fakturor i webbanken. Anvisningar för att göra en ny e-fakturabeställning finns på en kommande faktura. Vi skickar e-fakturor till webbanken med referensnumret, det vill säga du behöver det referensnummer som finns på pappersfakturan. Du måste också förnya din eventuella beställning av direktbetalningar med banken.
Du kan enkelt ta emot våra fakturor som digital post genom att registrera dig gratis i den digitala posttjänsten Kivra. Det kostar ingenting att börja använda Kivra. När du har registrerat dig i tjänsten får du automatiskt dina fakturor som digital post. Via Kivra kan du betala dina fakturor direkt från ditt bankkonto med nätbankskoder.
Tjänsten Kivra skickar dig ett meddelande när du får en ny räkning och påminner om förfallodatum.
Läs mer om Kivra på kivra.fi.
Lojo stad, redovisningstjänsterlaskutus@lohja.fi