Lojo stads profil har uppdaterats!

Lojo stad har en ny grafisk profil. Med hjälp av uppdateringen strävar vi efter att stärka stadens kommunikation och göra det visuella innehållet enhetligare. 

De nya grafiska anvisningarna återspeglar stadens värderingar och varumärke som insjöstad. Anvisningarna beskriver hur stadens logotyper, färger, typografi och andra grafiska element ska användas och har genomförts i samarbete med reklambyrån KMG. 

— Vi beslutade att sträva efter en modern och tillgänglig profil som skulle vara lätt att använda, och vi är väldigt nöjda med resultatet. Vi tror att en igenkännlig och enhetlig profil i fortsättningen hjälper oss att ännu mer effektivt kommunicera såväl med stadens invånare som andra intressegrupper, beskriver kommunikations- och marknadsföringschef Roosa-Maria Kylli uppdateringen. 

Den nya profilen införs gradvis. De mest skarpsynta kan ha märkt att innehåll enligt den nya profilen redan har skymtat i stadens sociala medier. Uppdateringen genomförs så ansvarsfullt som möjligt. Därför kommer till exempel användbara arbetskläder inte att bytas ut utan orsak. 

Uppdateringen stöder målet i budgeten 2024 för att förbättra stadens varumärke och att uppdatera de grafiska anvisningarna. 

Ta närmare del av den nya profilen.  De grafiska anvisningarna publiceras snart även på svenska.

Du kan lämna feedback om den nya profilen per e-post till viestinta@lohja.fi.  

Relaterade nyheter:

Share This