Lohja virkisti ilmettään – saavutettavuus nyt aallonharjalla

Lohjan kaupunki on päivittänyt visuaalista ilmettään ja graafista ohjeistoaan julkishallintoa koskevien saavutettavuusvaatimusten mukaiseksi. Uudistus näkyy muun muassa Lohjan verkkosivustolla, lohja.fi:ssä. Saavutettavuus on huomioitu sekä sivuston ulkoasussa että käytettävyydessä. Uudistus vaikuttaa sivuston ulkoasuun, ei rakenteeseen, eli tiedot löytyvät edelleen samoilta sivuilta kuin aiemminkin.

”On tärkeää, että verkkopalvelumme ovat kaikkien lohjalaisten saatavilla ja helposti käytettävissä. Olemme hyödyntäneet sivuston uudistamisessa sivustoanalytiikan tarjoamaa dataa ja vanhasta, neljä vuotta sitten julkaistusta sivustosta saatuja käyttäjäpalautteita. Sivustoa kehitetään edelleen, ja testaus sekä muutokset käytettävyyden ja saavutettavuuden osalta jatkuvat. Kehitystyötä tehdään myös keskeneräisten ruotsinkielisten sivujen osalta.”, Lohjan kaupungin viestintä- ja markkinointipäällikkö Evita Malm kertoo.

Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta edellyttää julkishallintoa, kuten kuntia, noudattamaan saavutettavuusvaatimuksia verkko- ja mobiilipalveluissaan. Saavutettavuus digitaalisessa ympäristössä edistää yhdenvertaisuutta ja mahdollistaa kaikille julkisten palveluiden käytön.

Kaupungin sivustoa päivittää useampi henkilö, ja yksiköt vastaavat omien sivustojensa sisällöstä. Yleistä palautetta sivujen toiminnasta voit lähettää osoitteeseen viestinta@lohja.fi.

Lisätietoja:

viestintä- ja markkinointipäällikkö

Evita Malm

evita.malm@lohja.fi

puh. 044 374 4303

Aiheen mukaiset uutiset:

Share This